De Stichting

Voor bewoners, door bewoners

Al sinds 1992 is de stichting actief. Zonder de stichting was het park er in zijn huidige vorm niet geweest!

Het Park

Best bewaarde geheim

In 1925 werd de grond voor het park door mevr. Wed. A. Honig-Kluyver geschonken aan de Koogse bevolking, met als voorwaarde dat de grond de bestemming park zou krijgen. En zo geschiedde...

Doneren

Ook jouw Park!

We doen veel met weinig en blijven dat graag doen, en dat kan niet zonder U hulp. Klik op de Kikker en Doneer!

Nieuwsbrief

Niks meer missen

Schrijf je in voor de Nieuwsbrief en/of EvenementenReminder en blijf op de hoogte van onze activiteiten.

"Het best bewaarde Geheim van de Zaanstreek"

Ook dit jaar gaan we weer bouwen. En wil jij het leukste vakantiefeestje van het jaar niet missen, zorg dan dat je op tijd inschrijft. De inschrijving start op 1 juni. De inschrijving is inmiddels gestart, wacht niet te lang, want vol=vol. Ga naar de inschrijving

PosterHuttenbouw2022Finalsmall

Zo ook aan de 2021 editie van de Koogerpark Huttenbouw. We kunnen terugkijken op een heerlijke week. Het weer was dit jaar iets minder, maar bleek absoluut geen spelbreker te zijn...

groep2021125 kids en 25 begeleiders hebben er weer een heerlijke week op zitten. Het opruimen op de vrijdag was weer mooi om mee te maken. vele handen maken licht werk, dat bleek wel weer. Natuurlijk hebben we ook vrijdag nog wat plaatjes geschoten, je kan ze vinden op onze FB-pagina. je vindt daar ook de verslagen en foto's van de voorgaande dagen. 

Dank aan het fantastische team waarmee we dit kunnen doen: Stijn, Julia, Vada, Sacha, Joey, Max, Lars, Mijntje, Liv, Liam, Lars F, Thimo, Jordy, Jaidy, Pim, Tyler,Nöella, Tom, Tim, Sonja, Kees, Sylvia en Annemieke. Jullie zijn toppers.

Dank aan onze sponsoren: De Boer Pallethandel, Sturm, Proteus, Kees en Sylvia, Het HonigLaanfonds en PizzaPiazza!

En natuurlijk zijn we alweer aan het vooruitkijken, op 1 juni 2022 start de inschrijving voor de editie van 2022, die zal plaatsvinden van 22 t/m 26 augustus!

2022

'.........nou en lekker in de frisse lucht, nou ik vind het prima". Deze quote is affkomstig van Dean, één van onze bouwertjes.  Gisteren geinterviewd door NH Nieuws, vandaag online terug te kijken ( kijk hier voor het artikel en de video). Wijze woorden waar we ons natuurlijk graag bij aansluiten.

Knipsel

S62A2584

En wat betreft de media; vandaag heeft het NHD ons dorp bezocht, het NOSjournaal nam het item van NHnieuws over en ook in het jeugdjournaal waren we even te zien. Wat leuk dat deze traditie zoveel aandacht krijgt. Maar het belangrijkste is natuurlijk de lol die de bouwers hebben. 

Vandaag flink gewerkt, overal de eerste verdieping geplaatst en op een enkele hut zijn zelfs al de contouren van de tweede verdieping waar te nemen. En da's mooi, want morgen, donderdag, is het alweer de laatste dag dat we bouwen.

Dat wordt wel een feestelijke laatste bouwdag, de Pofferbak komt langs, dus dat wordt smullen. Daarna gaan we een mini-disco houden in het Paviljoen en daar horen natuurljk de HotDogs bij. En als er genoeg animo is gaan we ook nog wat spellen spelen op het grote veld. het wordt wederom een beetje bewolkte dag, maar het blijft ook weer zo goed als droog, als we van de verwachtingen mogen uitgaan.

Op facebook staat inmiddels alweer een album vol met leuke foto's van de 3de dag, dus er kan weer nagenoten worden ;-) , je vind het hier

Huttenbouw dag 1
Gisteren een vliegende start gemaakt met ons Regenboogdorp. 125 bouwertjes hebben in no-time de basis weten neer te leggen voor een prachtig dorp. Veel nieuwe gezichten, maar ook een groot aantal ervaren bouwers. E wat een feest is het weer om de muziek van al die hamers te horen klinken in het Park. Beetje nattigheid, maar dan is ook al snel duidelijk dat de in allerijl aangebrachte evenementenvloer absoluut geen overbodige luxe is.  Gelukkig hebben we ook weer een aantal nieuwe begeleiders mogen verwelkomen, zodat we ons team weer hebben kunnen aanvullen met een aantal nieuwe kanjers!

S62A2444 Vandaag was het wel heel erg nat, zo ongeveer tijdens lunchtijd begon het en het hield eigenlijk niet meer op. Onze steun en toeverlaat Kees doneerde daarop spontaan een aantal dekkleden, dus alle hutten hebben hun dak waterdicht kunnen maken, zodat er geschuild kon worden. Wat niet wil zeggen dat iedereen dat ook deed, het is niet voor iedereen de logische keuze om droog te blijven. 'ik wil bouwen, dus dan word ik maar nat'.

Overigens, we geven de weersverwachting iedere ochtend door op onze FB-pagina, check dit even, en geef gepaste kleding mee, eventueel een wat warmere droge trui in de tas en in ieder geval een regenjack, dat scheelt wat verkleumde koppies aan het einde van de dag. 

Er staan inmiddels van de eerste twee dagen foto's op onze FB-pagina; DAG 1 staat hier en DAG 2 hier.

En dinsdagavond zijn we te bewonderen op NH-Nieuws in het item Wij zijn NH, vanaf morgen ook online via hun website. We zullen de link delen via FB.

UPDATE: De inschrijving is VOL. Aanmelden voor de wachtlijst kan nog wel.

Het is bijna zover, de inschrijving voor de Huttenbouw 2021 start op 1 juni.

Ook dit jaar hopen we weer op een mooie editie. In eerste instantie zullen we de inschrijving openen voor 100 kinderen, mochten de vooruitzichten blijven zoals ze zijn, dan overwegen we om weer naar het 'oude' aantal van 125 kids te gaan.

KLIK HIER om naar de inschrijving voor de kinderen te gaan. Vergeet niet om alle info even goed door te lezen, dat voorkomt teleurstellingen en onnodige vragen.

Coolste2website

 Voor iedere editie kunnen we hulp gebruiken. Vind je het leuk om een paar dagen ons geweldige team begeleiders te komen versterken, twijfel dan niet en meld je aan. Aanmelden kan eenvoudig HIER.

Check voor regelmatige updates ook de HuttenBouw Facebookpagina en onze Instagram

Corona en Huttenbouw, dat leverde na een onzekere periode of het wel door kon gaan een bijzondere editie op. Zelfs de website kreeg kuren waardoor we na de eerste dag géén dagelijkse updates konden verzorgen. Maar gelukkig liet Facebook ons niet in de steek en hebben we daar dagelijks kort verslag kunnen doen, gedurende de dag regelmatig updates geplaatst en uiteraard ook de foto's gedeeld. Inmiddels zijn we alweer gestart met de 2021 editie, hopelijk in iets andere omstandigheden. 

Ben je nieuwsgierig naar de afgelopen editie, kijk dan even op de Facebookpagina van de Huttenbouw, daar vind je ook de overigw foto's van Dag 2, Dag 3, Dag 4 en het opruimen op de laatste dag.

Op 16 augustus 2021 zijn we er weer, op 1 juni 2021 start de inschrijving!

117791954 3292201570825640 1839697473364567862 o

Zonder vrijwilligers geen Huttenbouw. Een virtueel applaus voor:
Vera, Annemieke, Liam, Sonja,Kees, Hans, Julia, Esper, Charel, Joey, Jurriaan, Lars, Max, Mijntje, Luuk, Sascha, Stijn, Vada,Thimo, Duke, Pien, Mila en Liv.
Uiteraard hebben we ook weer dankbaar gebruik gemaakt van de keet (en de pallets) welke door bouwbedrijf STURM ter beschikking zijn gesteld. De lunch van de leiding is ook dit jaar weer gesponsord door PROMETHEUS, Sonja en Bart, superbedankt. En last but not least, Rene de Boer van Pallethandel de Boer die al jaren niet alleen zijn zoon Stijn beschikbaar stelt ? als één van de kanjers van de begeleiding maar ook zorgt voor die enorme berg pallets waar we ons mee mogen uitleven. En dan nog de heerlijke mega watermeloen van Antoinette, de koekjes bij de koffie voor iedereen geregeld door Kor van Westervoort en natuurlijk de beste poffertjes van de streek welke al vijf jaar op rij worden geleverd door De Pofferbak, Bart, je bent onmisbaar! En Martijn, top dat post Koog-Zaandijk van de Brandweer ons dit jaar kwam afkoelen. dank jullie wel! Dank allemaal.

Gebruik maken van onze faciliteiten?

KoogercupUiteraard staat het een ieder vrij om gebruik te maken van het prachtige park en gelukkig gebeurt dit ook dagelijks. Regelmatig bereiken ons verzoeken om gebruik te mogen maken van het theehuis, het paviljoen of een ligplaats aan de steiger. Dit is beperkt en onder strikte voorwaarden mogelijk. Lees hieronder wat er mogelijk is en hoe het e.e.a. werkt.
NB. het is altijd verstandig om alvast even te kijken op onze planning, om te zien of er al iets gepland staat op de dag waarop je iets wil organiseren, wij plaatsen alle ons bekende activiteiten op de site, ook de activiteiten van derden.
Wij kunnen uiteraard niet ieder verzoek honoreren. Zo is er een stop op activiteiten door derden waarbij er versterkte muziek ten gehore wordt gebracht. Dit omdat het park zich in een woonwijk bevind. Dit is ook de reden dat de stichting zelf, op enkele uitzondering na ( zoals Koogerpretpark en Zonnewende), haar activiteiten overdag plant. Wel zijn wij altijd te benaderen om samen iets te organiseren, zolang dit binnen de doelstelling van de stichting valt. 

Ieder vraag en/of verzoek kan vervolgens via ons contactformulier worden ingediend.


Het Park is een publiekelijk toegankelijke locatie, het staat een ieder vrij om van het park gebruik te maken, graag zelfs! Mocht je een goed idee hebben om samen iets te organiseren dan horen we het ook graag. Voorbeelden van gemeenschappelijke activiteiten zijn de concerten van de Harmonie Apollo en de KoogerSupercup i.s.m. ZVV Zaandijk. Wij organiseren onze activiteiten doorgaans op de zondag. Tegen vergoeding is het beperkt mogelijk gebruik te maken van onze faciliteiten. Beschikbaarheid van de faciliteiten is altijd onder voorbehoud en o.a. afhankelijk van het doel, en de beschikbaarheid van één van onze sleutelhouders.

De stichting beschikt over een stroomvoorziening in het park (krachtstroom en 220V), ook hebben we een tweetal toiletten tot onze beschikking en een bescheiden P.A. 
NB. Voor de meeste activiteiten geldt een meldings- of vergunningsplicht. Voor het schenken van alcohol is een ontheffing noodzakelijk. Meer info hierover kunt U vinden op de website van de gemeente Zaanstad; www.zaanstad.nl

Het paviljoen beschikt over een vast , overdekt podium en biedt plaats aan ongeveer 150 mensen staand publiek. Het paviljoen kan aangesloten worden op de stroomvoorziening en heeft dan de beschikking over seperate 220V groepen voor het podium, verlichting en P.A. De akoestiek van het paviljoen is uitstekend, zowel voor (semi) akoestische optredens als voor versterkte optredens. Met een lichte installatie is al een uitstekend resultaat te behalen. Dit gebruik is echter alleen beschikbaar indien er samen met de Stichting een initiatief wordt ontplooid welek past binnen onze doelstellingen.

We hebben terrasmeubilair voor zo'n 40 personen, en een aantal zgn. biertafels en banken.
Het theehuis beschikt over stroom, koud stromend water, waterkoker en koffiezetters. 
 

De stichting beheert een steiger met acht ligplaatsen aan open vaarwater. Vanaf de steiger is het mogelijk om onder de provinciale weg door het open veld in te varen. Op dit moment zijn alle ligplaatsen verhuurd, maar U kunt zich altijd op de wachtlijst laten plaatsen. De kosten voor een ligplaats bedragen 75 euro per jaar en een borg van 25 euro.

Vrijwilligers, kloppend hart

Vrijwilligers zijn onmisbaar, ook voor ons. In de voorbereiding en de uitvoering van onze activiteiten.
Interesse?

Het Duyvis Wiener paviljoen

Sinds 2013 hebben we de beschikking over een prachtig onderkomen voor onze evenementen, het DuyvisWiener paviljoen. Het paviljoen is geschonken door de koninklijke DuyvisWiener machinefabriek t.g.v. hun 125-jarig bestaan. Het unieke ontwerp, van de hand van buurtbewoner Han van Leeuwen biedt ruimte aan zo'n 150 á 200 bezoekers en beschikt over een vast podium. De akoestiek is fantastisch en met de bouw van dit Paviljoen is een lang gekoesterde wens van de stichting in vervulling gegaan.

Zaanse Parel

Het Koogerpark is één van de Zaanse Parels in het gelijknamige boek en ook in de eerste editie
Kijk Zaans is het park terug te vinden.
Via onderstaande link kom je op de bijbehorende website.
Inmiddels is initiatiefneemster Sarah Vermoolen alweer druk met een speciale Facebookpagina over
Zaanse initiatieven, Zaanse Verhalen

Donateurs en Sponsoring

Een organisatie als Stichting Koogerpark is voor haar inkomsten grootendeels afhankellijk van donateurs en sponsoring.
Via diverse fondsen worden regelmatig onderdelen van de programmering (deels) gefinancierd, maar dit is bij lange na niet toereikend.

ParkTweets

Evenementen

Er zijn geen evenementen gepland

Nieuwsbrief

Meld je aan voor één van onze mailings. Houd de Ctrl-toets ingedrukt om meerdere lijsten te selecteren ( mobiel - klik op de gewenste nieuwsbrie(f)(ven)

Overlast!!

Het park wordt al jaren geplaagd door diverse vormen van overlast. Het park is een plek voor iedereen, jong en oud en het is de gezamelijke verantwoordelijkheid van de gebruikers om het Park met respect te gebruiken. Helaas is dit niet altijd het geval; vervuiling, vernielingen en geluidsoverlast komen regelmatig voor.

Alleen samen kunnen we hier iets aan doen, door er melding van te maken bij de gemeente. Dit kan telefonisch overdag via 14075, maar ook online, via deze link. Bij overlast in de avonduren en in het weekend kunt U de politie bellen op het nr. 0900 8844. Zij kunnen de speciale jongeren-BOA's inschakelen.

meldpunt